Dit verhaal neemt de evolutie van vroeger tot nu als leidraad voor het belang van de ontwikkeling in de verpakkingsindustrie
Kunst als verpakking, verpakking als kunst
Wanneer de mens in de oudheid niet in staat was geweest om een methode te verzinnen om vuur, water en voedsel dat ze verzameld hadden op te bergen, woonden we nu nog aan de bedding van de grote rivieren. Waterzakken en amforen zijn voorbeelden van verpakking die we kennen uit de geschiedenis waarbij het transporteren van de inhoud belangrijker wordt gevonden dan de verpakking.
Bij relieken begint het uiterlijk juist een rol te spelen en doet de luxueuze verpakking een beroep op de emotionele belevenis die nodig is bij het vereren van de kostbare inhoud.
Hoe kunst het imago versterkt van uw bedrijf
Het verhaal gaat over deze ontwikkeling waarbij de evolutie van vroeger tot nu als leidraad wordt gebruikt om het belang van de verpakkingsindustrie te laten zien. Van het inpakken van het kostbare lichaam van Toetanchamon tot en met het inpakken van de Rijksdag in Berlijn door de 20e eeuwse kunstenaar Christo.
Een onverwacht perspectief!
Wat hebben tulpen en banken met elkaar gemeen? Waren de 17e eeuwse meesters fijnproevers? Wat kunt u als marketeer leren van de oude Egyptenaren?
Schoonheidsidealen in de kunst
Het streven naar het ideale lichaam is van alle tijden en
alle plaatsen.
De kunst en het eten
Hoe, wat waar en waarmee gegeten wordt geeft een onverwacht inzicht in de samenleving door de eeuwen heen
Kunst in perspectief
Als je maar lang genoeg naar iets kijkt, wordt het vanzelf interessant
Anders kijken door kunst?
Neem contact op!
Bel 038 422 65 02 / 06 146 226 98
Of mail info@artemista.nl
U mag ook uw gegevens achterlaten in het formulier.
Dan neem ik contact op met u.